Mike: Takk for at du lyttet til marketing b2b Tech, podcasten fra Napier, hvor du kan finne ut hva som virkelig fungerer innen b2b-markedsføring i dag. Velkommen til markedsføring av b2b-teknologi, podcasten fra Napier. I dag snakker jeg med Kate Terry, som er etterspørselssjef i Turtle. Velkommen til podcasten, Kate.
Kate: Hei, Mike, tusen takk for at du har meg. Og flott å være her.
Mike: Fantastisk. Så jeg er veldig interessert, du har havnet på Turtle, men hvordan kom du dit? Kan du fortelle oss gjennom karrieren din og hva du har gjort?
Kate : Definitivt. Så jeg har drevet markedsføring i ganske mange forskjellige bransjer, og faktisk ganske mange steder rundt om i verden også. Jeg begynte med markedsføring for et advokatfirma i Austin, Texas, og flyttet faktisk inn i et life science-konsulentfirma i Danmark ved siden av et masterprogram, hvor jeg studerte kognisjon og kommunikasjon. Altså måten vi kommuniserer og tenker på og hvordan vi kjøp telefonnummerliste samhandler med teknologi. Og så etter det, gikk jeg faktisk til markedsføring og høyere utdanning i London en liten stund, jeg var ganske interessert i forskningen og målet og fortsetter på en måte med det. Men jeg ønsket å komme inn på teknologimarkedsføring, spesielt. Og faktisk kom jeg over det perfekte selskapet, fordi det samlet interessen min for psykologi, interessen min for å forstå måten vi tenker og kommuniserer på, og så ønsket mitt om å være i en virkelig fartsfylt virksomhet som jobber med virkelig innovative produkter. Så det var da jeg flyttet over til skilpadde.
Og du vet, som jeg sa, det skilte seg opprinnelig ut for meg, fordi teknologien er bygget rundt psykologi, det er et innovativt produkt, det ser ut til å virkelig forbedre opplevelsen for de av oss som både lager og leser forretningsinnhold . Så jeg vil si at det er noe vi forhåpentligvis alle kan dra nytte av en dag. Og du vet, jeg tror at kjernen av innholdet i hovedsak bare er kommunikasjon, det er på en måte limet i virksomheten, og spesielt i et avsidesliggende første miljø. Det er måten vi alle deler vår kunnskap på, deler vår ekspertise, deler løsningene vi har, og på en måte når frem til menneskene vi ønsker å nå og kommunisere med. Så det er veldig viktig. Og jeg tror å ha en annen tilnærming til det og forstå type engasjement, forstå psykologi, forstå hva som virkelig fungerer, du vet, vi nærmer oss det på en måte med forskjellige måter å demokratisere innhold på tvers av organisasjonen. Så det er bare et veldig spennende oppdrag å være en del av, og du vet, på en måte knytter seg til bakgrunnen min på en veldig interessant måte som gjør meg glad for å jobbe.
Mike: Det er interessant, fordi du prøver å overtale oss markedsførere til å gå bort fra nettsider og PDF-er.
Kate: Ja, ja, det stemmer. PDF-filen er en klassisk og kjent fiende av skilpadden, vi, du vet, der, det er ganske mange utfordringer, tror jeg, med PDF som, du vet, vi sannsynligvis kan komme inn i. Men i kjernen er det bare et eldre format som ikke er det, og som egentlig aldri ble designet for å være en sanntids lett å optimalisere lett å engasjere seg med digitalt format, det ble designet for å erstatte trykt og på en måte være noe som passet inn i med den ideen om som utskriftssyklusen til produksjonen, hvor du ville gå til trykk og få det ut der. Og så er det der. Og bare det er det, du vet, så jeg tror det vi ser på så mange domener er at på nettet handler vi på en mye mer etterspørsel og responsiv måte, vi må engasjere oss med innhold på den måten. Og PDF-en har rett og slett ikke fanget opp. For ikke å nevne, det er bare liker engasjement. Du vet, jeg kommer inn på det litt senere. Men vi har noen interessante statistikker om hvordan, hvor mye engasjement du faktisk mister når du sender ut innhold i en PDF.