Utgående försäljningsserier: Hur man kallar B2B-leads (med exempel på försäljningsskript)

Buy owner data from various industry. Like home owner, car owner, business owner etc type owner contact details
Post Reply
sohanuzzaman49

Utgående försäljningsserier: Hur man kallar B2B-leads (med exempel på försäljningsskript)

Post by sohanuzzaman49 »

Att lyfta luren för att få en främling att säga "ja" kan vara en skrämmande försäljningstaktik med hög risk och hög belöning eftersom till skillnad från andra utgående försäljningsstrategier är kallsamtal live.

Och oavsett om du blir stum av avslag eller upplever en vinst över din plats, sker resultaten i realtid - vilket lämnar väldigt lite utrymme för misstag.

Åh, och medan du försöker undvika att smälta in i en pöl E-postlista för företag och konsumenter av nervös svett när du pratar med potentiella kunder, måste du också hitta en balans mellan övertygande och konversation.

kalla samtal nervös reaktion
Så...vad ska man säga på ett kallt säljsamtal?

I den här delen av serien för utgående försäljning kommer jag att dela med mig av säljmanus för kalla samtal och avancerade tips som hjälper dig att generera fler B2B-leads via telefon.

Obs: Prospekten är inte redo för en säljpresentation? Prova Leadfeeder gratis i 14 dagar för att identifiera och endast rikta in dig på kvalificerade potentiella kunder.

Image

1. Börja med en stark introduktion
Har nånsin tagit upp ett samtal och hört något i stil med " Hej den här John blurgh från blurbrugh co. ”?

Det är direkt desorienterande, och om du fortsätter samtalet är ditt första svar ofta "Förlåt, vem är du igen ?"

Inte direkt en stark start på ett kallt samtal, eller hur?

För att omedelbart fånga uppmärksamheten, utstråla självförtroende från början av ditt samtal . Skrik inte ditt företagsnamn, men mumla det inte heller. Var tydlig och artikulerad.

Det här är tufft och kräver övning, eftersom du naturligtvis vill dyka direkt in på din plan. Så tvinga dig själv att sakta ner.

Efter att ha presenterat dig själv med " Detta är [namn] från [företag] ", pausa i 4-8 sekunder.

Detta gör att potentiella kunder faktiskt kan bearbeta det du har sagt. Samtidigt upprätthåller din självsäkra, vänliga ton intresset genom att antyda att de kanske känner eller kommer ihåg dig.

2. Upprätta en anslutning innan du slår upp
Efter att ha presenterat dig själv, skapa en relation med en konversationsfråga innan du frågar din prospekt om något.

Detta gör din interaktion personlig och skiljer dig omedelbart från horderna av insta-pitch kalla callers som är avsedda att bli avvisade under de första 15 sekunderna.

Denna lätta touch av anpassning är avgörande eftersom dålig anpassning , svag timing och tondöva meddelanden är de främsta anledningarna till att potentiella kunder ignorerar säljare.

Några relationsskapande frågor du kan ställa är:

Jag läste ditt inlägg på LinkedIn om din nya roll. Grattis! Hur går det hittills?

Jag ser att du har studerat [ämne] på [universitetets namn], hur var det?

Så du har varit en [jobbroll] på [prospektens företagsnamn] i 5 år? Jag är imponerad, hur lyckades du komma så långt så snabbt?

En bra fråga kommer att utlösa en blixt av erkännande och locka din prospekt till en konversation. Om de är mottagliga, följ dem upp och ta det vidare. Till exempel, om de svarar med:

" Det krävdes mycket arbete och några vita hårstrån för att sitta i den sits jag sitter i nu, men min mentor, [mentorns namn], var till stor hjälp ", kan du svara med:

" Tack för att du delar med dig av det. Jag funderar också på att [nå positionen som prospekten är på], kan jag kontakta honom och nämna att jag har pratat med dig ?

3. Använd din USP för att leverera en övertygande pitch
Med konversationsintrot och lättsam skratt kommer din potentiella kund så småningom att be dig förklara varför du ringer.

Innan du svarar, ha din USP redo och bekräfta att din prospekt förmodligen arbetar med en konkurrent eller har en lista över konkurrenter som de överväger.

Din USP visar snabbt dina potentiella kunder att du förstår deras bransch, deras utmaningar och deras företag. Så här kan det se ut i ditt manus:

Jag arbetar för [ditt företags namn] och jag märkte att du använder [konkurrents produkt].

På ytan liknar vår [produkt] [konkurrents produkt]. Men det är byggt med [prospektens bransch/vertikal] i åtanke. Våra kunder säger till oss att vi är bättre med:

[nyckel USP och differentiator]

[nyckel USP och differentiator]

Med tanke på din bransch och kundbas. Vi kan vara en mer kostnadseffektiv och sammanhållen passform för HR- och utbildningsföretag som vill utöka sin företagskundbas. Låter det som du?

Att prata om dina potentiella kunders utmaningar betyder att du går mot strömmen - de flesta kalla samtalare kommer bara skamlöst att sjunga sitt företags lov här.

Du, å andra sidan, pratar om dem och ställer frågor som de kommer att svara "ja" på. Detta skapar fart och ger ditt kalla samtal en övertygande avslutning.
Post Reply